Fast delivery

Quality supplements

Available customer service

Free shipping and returns

1-3 Days Shipping

30 Days open purchase

Customer Service

 

Bättre Hälsa AB, org. nr. 556374-4225 (”Närokällan”) driver webbplatsen narokallan.se 

Följande köpvillkor gäller alla beställningar som görs hos Bättre Hälsa AB via narokallan.se

Närokällan tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen.

Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen. Närokällan säljer kosttillskott och hälsorelaterade produkter och för att handla utan målsmans godkännande måste du ha fyllt 18 år. 

 

Beställning

I samband med att du genomför din beställning på vår hemsida godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.

Om du efter lagd order inte mottar en orderbekräftelse inom kort kan du kontakta oss på info@narokallan.se eller på telefon 08 – 664 50 33. 

Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans.

Närokällan förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla lagda ordrar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Vi distribuerar produkter till flera länder inom Europa. För att se mer detaljerat vilka länder, hänvisar vi till kassan på hemsidan.

Skulle en vara inte finnas i lager efter att du har lagt en order återbetalas summan för den saknade produkten. Vi kommer också att kontakta dig och meddela att produkten saknas.

Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 08 – 664 50 33 eller mejl info@narokallan.se

 

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, livsmedel 12%, hudvård och utrustning 25%, böcker 6% och de anges i svenska kronor. Närokällan reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. 

Fraktkostnad kommer beräknas i kassan beroende på vilket leveransalternativ du valt. 

 

Betalning

SVEA Checkout

Betalningarna på hemsidan kontrolleras av oss i samarbete med Svea Bank AB.. Du fyller i ditt personnummer och postnummer i kassan och då görs automatiskt en kreditkoll av SVEA. 

När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även SVEAs köpvillkor. Om du handlat via Svea Bank AB. tidigare kan det bli så att du endast behöver ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.

Om du inte fyller i personnummer kommer betalningsalternativen Faktura och Konto inte komma upp som val. Utan då gäller endast direktbetalningar i kassan. 

Betalningsalternativ hos Svea Bank AB..

 

Kort – Betala direkt utan extra kostnad

Du fyller i dina kortuppgifter och pengarna kommer dras direkt från ditt bankkonto. 

 

Faktura – betala inom 14 dagar

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i kassan. Förutsättningen för att en fysisk person ska få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att du angivit ditt personnummer eller företagets organisationsnummer i kassan. 

Genom att handla mot faktura accepterar du att Svea kan komma att inhämta en kreditupplysning. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. 

Om kredit inte beviljas kommer Svea Bank AB. att erbjuda betalningsmetoderna för att betala direkt.

 

Företagsfaktura

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. 

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. 

Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker. 

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). 

Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank. 

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. 

Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. 

För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. 

Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com. 

Payments Svea Bank AB (publ) SE-169 81, Solna, Sweden 

Telefonnummer: +46 8 735 29 66 

Evenemangsgatan 31 svea.com 

 

Konto – Välj vad du vill betala varje månad

När du betalar med konto får du en avi varje månad tills det att hela beloppet är betalt. På månadsavin kan du se det lägsta beloppet du behöver betala, men du kan självklart alltid välja att betala ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare.

 

Bankbetalning via Trustly

Betala direkt från ditt bankkonto. Välj vilken bank du har och slutför betalningen i senare steg. Trustly är gratis och kräver ingen registrering. 

 

Swish – Snabb betalning med mobilen. 

Du behöver Swish-appen och Mobilt BankID för att använda det här betalsättet. Du skickar din betalning via appen och din order betalas direkt. 


Ditt köp registreras när du trycker på slutför köp.

För mer information eller frågor om SVEAs villkor se länk: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

Det går även bra att besöka www.svea.com eller kontakta deras kundservice.

 

Leverans

Vi vet att kosttillskott är viktiga för människor, och därför ligger är vår prioritet att få iväg kundernas ordrar så snart som möjligt. Vi hanterar därför normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning. Du får en leveransbekräftelse när paketet packas och det lämnar oftast vårt lager samma dag. När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till transportören som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.

 

Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

 

Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med det transportbolag som valts för att få information om din leverans. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. 


Har du inte hört någonting gällande din leverans 3 dagar (helgfria vardagar) efter att paketet lämnat vårt lager kan du kontakta oss. 

 

Stoppa eller ändra en genomförd order


Vårt orderflöde går väldigt fort. Den snabba hanteringen är nödvändig för att vi ska kunna leverera till alla våra kunder inom utlovade tider men innebär också att det kan vara svårt att stoppa, ändra eller ta bort en genomförd beställning. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice på mail eller telefon och så ska vi göra vårt bästa.

 

Frakt inom Sverige

Fraktpriser varierar beroende på vikt och val av leveranssätt, samt destination.

Vid fraktmetoden Varubrev kommer varan lämnas utanför dörren om paketet inte får plats i brevlådan. När det lämnats anses paketet levererat och ansvaret övergår till köparen. Vi ersätter inga varor som försvinner efter detta. Vill du inte ta denna risken väljer du istället servicepoint.

Varubreven ska delas ut till mottagarens adress, men det finns vissa undantag. I vissa områden är det inte lämpligt för PostNord att lämna Varubreven vid mottagarens dörr eller brevlåda på grund av stöldrisken som finns i dessa områden. Om Varubrevet inte skulle få plats i brevlådan hos en mottagare som bor i ett sådant område kommer försändelsen levereras till ombud ändå.

 

Transportskador

1. Synliga skador vid leverans

 

Om du upptäcker synliga skador på paketet vid leverans, bör du inte lösa ut paketet. Du som kund ombeds att göra en reklamation direkt till transportbolaget på utlämningsstället.

Be transportbolaget att returnera paketet till Närokällan och ange orsaken till returen på paketet.

 

Har du mottagit ett skadat paket eller ett paket med skadat innehåll direkt hem till dig, ber vi dig att kontakta oss.

 

För att informera Närokällan om reklamationen, vänligen maila oss på reklamation@narokallan.se eller ring 08 – 664 50 33.

Detta säkerställer att vi är medvetna om situationen och kan vidta lämpliga åtgärder.

 

2. Dolda skador efter öppning.

Om du upptäcker en skada först efter att du öppnat paketet och tagit bort emballaget, ska du dokumentera skadan med följande steg:

 

Ta fotografier av den skadade varan samt av emballaget.

Ta ett foto där fraktsedeln är tydligt synlig.


Maila dokumentationen till reklamation@narokallan.se. Detta hjälper oss att bedöma skadan och hantera din reklamation på bästa sätt.

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.

Liggetiden för ditt paket kan variera beroende på transportbolag och säsong. Det är upp till dig som kund att ta reda på hur länge paketet ligger kvar hos ombud så det inte returneras utan att du hunnit hämta det. 

 

Ångerrätt

Närokällan tillämpar Distansavtalslagen.

 

1. Ångerrättens omfattning

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka enligt Distansavtalslagen. Du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit paketet. Varan skall returneras i ett skick som är oanvänt. Vi rekommenderar att du använder det ursprungliga emballaget om möjligt.

 

2. Hur du utövar din ångerrätt

För att utöva din ångerrätt, meddela oss om din avsikt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta kan göras via:

 

E-postadress: reklamation@narokallan.se
Postadress: Bättre Hälsa AB, Sandsborgsvägen 50-52, 122 33 Enskede
Telefonnummer: 08-664 50 33

 

I ditt meddelande till oss bör du inkludera ditt namn, din mailadress som användes vid köpet, beskrivning av den vara eller de varor du önskar ångra.

För smidig hantering rekommenderar vi att du kontaktar oss via e-post eller telefon.

Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter det att du har meddelat oss om din ångerrätt.

 

3. Återbetalning

Vid utövande av ångerrätten kommer återbetalning att ske på samma sätt som den ursprungliga betalningen, om inget annat uttryckligen har överenskommits med dig som konsument. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från det att vi mottagit varan eller ett bevis på att varan återsänts.

 

4. Returfraktkostnad

Vid ångerrätt står du som kund för returfraktkostnaden.

 

Ansvar för skador vid återtransport:

Du som kund är ansvarig för skador som orsakats under återtransporten om du har varit vårdslös, till exempel vid valet av transportör, emballering av varan, eller vid adresseringen.

Vi rekommenderar att du skickar varan med spårbar frakt och behåller kvittot som bevis på att varan har skickats tillbaka.

 

Du har rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om ångerrätt.

Vi måste dock få in varan eller ett bevis på att varan har återsänts innan pengarna betalas ut.

Om du väljer att fylla i en ångerblankett, kan du skicka den med returen. Du hittar den här.

 

Returen sker till adressen nedan. Observera att vi inte har möjlighet att hämta ut paket som hamnar hos ombud.

 

Bättre Hälsa AB
Sandsborgsvägen 50-52
122 33 Enskede

 

Telefonnummer: 08-664 50 33

E-post: reklamation@narokallan.se

 

Nöjd kund garanti

Nöjd kund garanti gäller alla produkter under varumärket Närokällan. Det betyder att om produkten inte motsvarar uppsatta förväntningar så tar vi tillbaka produkten och ger dig pengarna åter. 

Skicka då ett mail till reklamation@narokallan.se och förklara vilken order det gäller, vilken produkt och varför du inte är nöjd. 

Meddela att du vill åberopa nöjd kund garanti och få en fraktsedel skickad till dig. När vi får tillbaka varan kommer du att få en utbetalning, senast inom 14 dagar.

 

Reklamation

Närokällan tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. 

1. Reklamation av fel och leveransförseningar

Reklamationsrätten gäller för ursprungliga fel, dvs. fel som funnits när försäljningen skedde. Om du som konsument upptäcker ett fel på produkten, har du rätt att reklamera produkten. Reklamationer kan göras för fel som funnits vid försäljningstillfället och som kan visa sig först efter att produkten mottagits.

 

2. Reklamationsrättens tidsram

Du har 3 års reklamationsrätt från köpet för att upptäcka ett ursprungsfel. Om felet upptäcks precis innan treårspunkten, har du ytterligare 2 månader på dig att reklamera felet. Detta innebär att reklamationen kan göras inom totalt 3 år och 2 månader från det att varan levererades. Reklamationen måste dock ske inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Reklamationer som lämnas inom 2 månader från att felet upptäckts anses alltid vara inom skälig tid.

 

3. Hur och var du skickar ditt reklamationsmeddelande

För att göra en reklamation, vänligen kontakta oss via:

E-postadress: reklamation@narokallan.se
Postadress: Bättre Hälsa AB, Sandsborgsvägen 50-52, 122 33 Enskede
Telefonnummer: 08-664 50 33


Om du önskar att lämna in din reklamation fysiskt, vänligen kontakta oss först via telefon eller via e-post.

Vårt verksamhetsställe finns beläget på:

Gatuadress: Sandsborgsvägen 50-52, 122 33 Enskede.


4. Hantering av reklamationen

När vi mottagit din reklamation, kommer vi att bedöma den och välja en lämplig åtgärd. Vid en godkänd reklamation har du rätt till följande påföljder:

Reparation: Vi erbjuder reparation av den felaktiga produkten utan extra kostnad, om detta är möjligt och rimligt.


Byte: Vi byter ut den felaktiga eller trasiga produkten utan extra kostnad.

Prisavdrag: Om reparation eller byte inte är möjligt eller rimligt, kan du ha rätt till ett prisavdrag på produkten.


Hävning: Om reparation, byte eller prisavdrag inte är tillräckligt för att åtgärda problemet, kan du ha rätt att häva köpet och få återbetalning för produkten.


5. Återbetalning och returfrakt

För godkända reklamationer står Närokällan för returfrakten. Vi kommer att tillhandahålla en returfraktsedel som du kan använda för att skicka tillbaka den felaktiga produkten till oss utan kostnad. Återbetalning sker senast inom 14 dagar från det att vi mottagit varan eller ett bevis på att varan återsänts.

 

Tvister


Vid eventuellt missnöje med ett beslut ska du i första hand kontakta den person hos oss som hade hand om ärendet och begära omprövning. Bättre Hälsas reklamationsavdelning kan i de fall där handläggaren står fast vid sitt beslut ompröva ärendet.

 

Om ditt missnöje skulle kvarstå efter att ärendet behandlats av handläggaren eller reklamationsavdelningen kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden.
www.arn.se

ARN
Box 174
101 23 Stockholm

 

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

 

Reservation
Närokällan reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan.