Fast delivery

Quality supplements

Available customer service

Free shipping and returns

1-3 Days Shipping

30 Days open purchase

Customer Service

Bättre Hälsa AB, org. nr. 556374-4225 (”Närokällan”) driver webbplatsen narokallan.se 

Följande köpvillkor gäller alla beställningar som görs hos Bättre Hälsa AB via narokallan.se

Närokällan tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen.

Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen. Närokällan säljer kosttillskott och hälsorelaterade produkter och för att handla utan målsmans godkännande måste du ha fyllt 18 år. 

 

Beställning

I samband med att du genomför din beställning på vår hemsida godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.

Om du efter lagd order inte mottar en orderbekräftelse inom kort kan du kontakta oss på info@narokallan.se eller på telefon 08 – 664 50 33. 

Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans.

Närokällan förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla lagda ordrar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Vi distribuerar produkter till flera länder inom Europa. För att se mer detaljerat vilka länder, hänvisar vi till kassan på hemsidan.

Skulle en vara inte finnas i lager efter att du har lagt en order återbetalas summan för den saknade produkten. Vi kommer också att kontakta dig och meddela att produkten saknas.

Om du har frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 08 – 664 50 33 eller mejl info@narokallan.se

 

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, livsmedel 12%, hudvård och utrustning 25%, böcker 6% och de anges i svenska kronor. Närokällan reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. 

Fraktkostnad kommer beräknas i kassan beroende på vilket leveransalternativ du valt. 

 

Betalning

 

SVEA Checkout

Betalningarna på hemsidan kontrolleras av oss i samarbete med SVEA Ekonomi. Du fyller i ditt personnummer och postnummer i kassan och då görs automatiskt en kreditkoll av SVEA. 

När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även SVEAs köpvillkor. Om du handlat via SVEA Ekonomi tidigare kan det bli så att du endast behöver ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.

Om du inte fyller i personnummer kommer betalningsalternativen Faktura och Konto inte komma upp som val. Utan då gäller endast direktbetalningar i kassan. 

Betalningsalternativ hos SVEA Ekonomi.

 

Kort – Betala direkt utan extra kostnad

Du fyller i dina kortuppgifter och pengarna kommer dras direkt från ditt bankkonto. 

 

Faktura – betala inom 14 dagar

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i kassan. Förutsättningen för att en fysisk person ska få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att du angivit ditt personnummer eller företagets organisationsnummer i kassan. 

Genom att handla mot faktura accepterar du att Svea kan komma att inhämta en kreditupplysning. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. 

Om kredit inte beviljas kommer SVEA Ekonomi att erbjuda betalningsmetoderna för att betala direkt.

 

Konto – Välj vad du vill betala varje månad

När du betalar med konto får du en avi varje månad tills det att hela beloppet är betalt. På månadsavin kan du se det lägsta beloppet du behöver betala, men du kan självklart alltid välja att betala ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare.

 

Bankbetalning via Trustly

Betala direkt från ditt bankkonto. Välj vilken bank du har och slutför betalningen i senare steg. Trustly är gratis och kräver ingen registrering. 

 

Swish – Snabb betalning med mobilen. 

Du behöver Swish-appen och Mobilt BankID för att använda det här betalsättet. Du skickar din betalning via appen och din order betalas direkt. 


Ditt köp registreras när du trycker på slutför köp.

För mer information eller frågor om SVEAs villkor se länk: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

Det går även bra att besöka www.svea.com eller kontakta deras kundservice.

 

Leverans

Vi vet att kosttillskott är viktiga för människor, och därför ligger är vår prioritet att få iväg kundernas ordrar så snart som möjligt. Vi hanterar därför normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning. Du får en leveransbekräftelse när paketet packas och det lämnar oftast vårt lager samma dag. När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till transportören som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.

 

Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

 

Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med det transportbolag som valts för att få information om din leverans. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. 


Har du inte hört någonting gällande din leverans 3 dagar (helgfria vardagar) efter att paketet lämnat vårt lager kan du kontakta oss. 

 

Frakt inom Sverige

Fraktpriser varierar beroende på vikt och val av leveranssätt, samt destination.

Vid fraktmetoden Varubrev kommer varan lämnas utanför dörren om paketet inte får plats i brevlådan. När det lämnats anses paketet levererat och ansvaret övergår till köparen. Vi ersätter inga varor som försvinner efter detta. Vill du inte ta denna risken väljer du istället servicepoint.

Varubreven ska delas ut till mottagarens adress, men det finns vissa undantag. I vissa områden är det inte lämpligt för PostNord att lämna Varubreven vid mottagarens dörr eller brevlåda på grund av stöldrisken som finns i dessa områden. Om Varubrevet inte skulle få plats i brevlådan hos en mottagare som bor i ett sådant område kommer försändelsen levereras till ombud ändå.

 

Transportskador

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till transportbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Närokällan och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till reklamation@narokallan.se eller ring 08 – 664 50 33 för att informera om reklamationen. 

Är det en dold skada som inte syns förrän du öppnat paketet och tagit bort eventuellt emballage ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig. Detta ska sedan mailas till reklamation@narokallan.se.

 

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.

Liggetiden för ditt paket kan variera beroende på transportbolag och säsong. Det är upp till dig som kund att ta reda på hur länge paketet ligger kvar hos ombud så det inte returneras utan att du hunnit hämta det. 

 

Ångerrätt

Närokällan tillämpar Distansavtalslagen.

 

Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet. Du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning.

Varan skall returneras i oförändrat skick, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. 

 

Vid ångerrätt står du som kund själv för returfraktkostnaden och är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.

Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. 

För retur måste du meddela oss inom 14 dagar efter det att du mottagit varan att du kommer skicka den i retur.

Du har då rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att du meddelat om returen.

 

Vi måste dock få in varan eller få ett bevis på att varan återsänts innan pengarna betalas ut.

Skicka gärna alltid ett mail till reklamation@narokallan.se eller ring till oss på 08 – 664 50 33 innan du returnerar produkter till oss och meddela vilka produkter som kommer returneras och anledningen till returen.

 

Du kan fylla i en ångerblankett för konsumenter om du vill och skicka med i returen.

Du hittar den här

 

Returen sker till adress nedan. (Vi har ingen möjlighet att hämta ut paket som hamnar hos ombud).

 

Bättre Hälsa AB
Sandsborgsvägen 50-52
122 33 Enskede

 

Telefonnummer: 08-664 50 33
Email: reklamation@narokallan.se

 

Nöjd kund garanti

Nöjd kund garanti gäller alla produkter under varumärket Närokällan. Det betyder att om produkten inte motsvarar uppsatta förväntningar så tar vi tillbaka produkten och ger dig pengarna åter. 

Skicka då ett mail till reklamation@narokallan.se och förklara vilken order det gäller, vilken produkt och varför du inte är nöjd. 

Meddela att du vill åberopa nöjd kund garanti och få en fraktsedel skickad till dig. När vi får tillbaka varan kommer du att få en utbetalning, senast inom 14 dagar.

 

Reklamation
Närokällan tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. 

Reklamationsrätten för skador gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig. 

 

Vid en godkänd reklamation åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaka den felaktiga produkten och skickar ut en returfraktsedel till dig eller så ordnar vi med en återbetalning.

 

Närokällan har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.

 

Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts. 

 

En notifiering till Närokällan måste ske inom skälig från att felet upptäcks eller borde ha upptäckts. Reklamation som lämnas inom 2 månader från att felet upptäcks anses alltid vara inom skälig tid.

 

Tvister


Vid eventuellt missnöje med ett beslut ska du i första hand kontakta den person hos oss som hade hand om ärendet och begära omprövning. Bättre Hälsas reklamationsavdelning kan i de fall där handläggaren står fast vid sitt beslut ompröva ärendet.

 

Om ditt missnöje skulle kvarstå efter att ärendet behandlats av handläggaren eller reklamationsavdelningen kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden.
www.arn.se

ARN
Box 174
101 23 Stockholm

 

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

 

Reservation
Närokällan reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan.