- Hem
- Kundtjänst
Retur och reklamation
Här nedan finner du information och svar på vanliga frågor om retur och reklamation.
Hittar du inte svaret du söker nedan kan du läsa igenom våra köpvillkor eller kontakta oss.
- Kan jag returnera produkter till er?
Du kan självklart göra en retur till oss på Närokällan om du så önskar. Du står då själv för fraktkostnaden, och så fort vi tagit emot din retur blir du återbetald för de produkter du önskar lämna tillbaka.
Pengarna sätts tillbaka på samma konto eller kort som använts vid betalning inom 5 bankdagar och vid fakturaköp justeras fakturan automatiskt hos Svea Ekonomi.Varan du returnerar ska vara oanvänd, oskadad och i väsentligt oförändrat skick. Du har 14 dagars ångerrätt på alla produkter du handlat.
- Så här gör du en retur till oss
Om du är osäker på om produkten du vill lämna tillbaka är godkänd för retur, kontakta vår kundtjänst.
Annars, följ stegen här nedanför:
- Lägg produkten du önskar returnera i ett paket, t.ex. i samma paket som du fick produkterna i, alternativt ett vadderat kuvert.
- Lägg i en lapp med namn + ditt ordernummer i paketet.
- Lämna in det hos ditt närmaste postombud - eller lägg det direkt i en postbox med frimärken på. Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager. Vi ber dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vid retur är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.
- Spara gärna någon form av kvitto/underlag från inlämningen om paketet av någon anledning skulle komma bort under frakten.
Returen skall skickas till:
Bättre Hälsa AB
Sandsborgsvägen 50-52
122 33 Enskede
Välkommen att kontakta vår kundservice vid frågor och funderingar!
- Hur länge gäller min ångerrätt?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt.
Ångerrätten innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.
Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Om produkten är defekt/skadad eller om din leverans är felaktig ber vi dig att skicka in en reklamation till oss direkt.
- Hur gör jag en reklamation?
Maila till reklamation@narokallan.se eller kontakta vår kundtjänst på telefon 08 – 664 50 33 för att göra din reklamation.
Reklamationsrätten för skador gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.
Vid en godkänd reklamation åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaka den felaktiga produkten och skickar ut en returfraktsedel till dig eller så ordnar vi med en återbetalning.
Närokällan har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.
Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts.
En notifiering till Närokällan måste ske inom skälig från att felet upptäcks eller borde ha upptäckts.
Reklamation som lämnas inom 2 månader från att felet upptäcks anses alltid vara inom skälig tid. - Mitt paket har kommit fram men är skadat, vad gör jag nu?
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt.
Gör i sådana fall en reklamation till transportbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Närokällan och skriva anledningen till returen på paketet.
Maila sedan till reklamation@narokallan.se eller ring 08 – 664 50 33 för att informera om reklamationen.
Är det en dold skada som inte syns förrän du öppnat paketet och tagit bort eventuellt emballage ska skadan dokumenteras.
För att vi ska kunna reklamera skadorna som skett under leverans så är det viktigt att vi får in foton av innehåll, emballage och ett foto där fraktsedeln är tydligt synlig vid din reklamation via mail.
Reklamationen ska mailas till reklamation@narokallan.se.