Kundtjänst

Här hittar du frågor som vi ofta får

 

Här har vi  samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta.

 

Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här, så kan du alltid kontakta vår kundtjänst på e-post:

info (at) narokallan.se.

 

Det går också bra att ringa oss på 08-6645033.

 

Produktfrågor

  • Spelar det någon roll när jag tar mina kosttillskott?

    Det finns många typer av kosttillskott, och det finns därför inget generellt svar på detta. Om det finns en rekommenderad användning för produkten du köpt så ska detta stå på produktens etikett. Vitaminer och mineraler ska oftast tas tillsammans med mat, gärna i samband med frukost eller lunch. Vissa kosttillskott kan ha en uppiggande effekt och därför inte tas sent på kvällen då detta kan påverka sömnen. Det finns även de kosttillskott som ska tas på tom mage för bästa upptag och effekt, även detta står då på förpackningen.

  • Kan jag öppna kapslarna och hälla ut innehållet?

    Det går generellt bra att öppna kapslarna och hälla ut innehållet i mat / vätska. Matsmältningsenzymer och produkter med tidsfördröjd utsöndring skall sväljas hela. Är du osäker på om din produkt går att dela, hör av dig till vår kundtjänst.

  • Jag tycker mina kosttillskott luktar illa, är det något fel?

    Våra produkter är väldigt rena och potenta, och då vi försöker använda naturliga råvaror så långt det går, så resulterar detta i att våra kosttillskott kan ha en kraftig doft. Vi använder så lite fyllnadsmedel vi kan i våra produkter, och undviker onödiga tillsatser vilket också leder till att primäringrediensens doft kommer fram tydligt. Alla ingredienser analyseras för att säkerställa kvaliteten. 

  • Ibland skiljer sig smaker och färger på produkter mellan gångerna då jag beställer från er, vad beror det på?

    Då flera av våra kosttillskott innehåller helt naturliga ingredienser är det helt normalt att flytande tillskott och kapslar kan se annorlunda ut från olika batcher. Utseendet på dessa varierar mellan säsong och tillgång vilket gör att även våra produkter kan se olika ut. Mängd och ingredienser är enligt ingredienslistan i varje batch.

 

 

Allmänna frågor

  • Hur kommer jag i kontakt med er?

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 08 – 664 50 33 eller så kan du maila info@narokallan.se vid frågor om din beställning eller om våra produkter.

    Vår telefonväxel är öppen:

    Måndagar till fredagar 08:00 – 15:00.

    Lunchstängt 11:30 – 12:15.

  • Vart är mitt paket?

    Normal leveranstid är 1 – 3 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning via e-post. Vid beställningar som registreras under helgdagar räknas leveranstiden från den första arbetsdagen efter avslutad helgdag.

    Om du inte fått din beställning efter 3 arbetsdagar, kontakta vår kundservice på info@narokallan.se eller telefon 08 – 664 50 33 så hjälper vi dig.

    I din leveransbekräftelse från oss finns en spårningslänk som gör att du enkelt kan följa paketets resa. De allra flesta paket kommer fram som de ska, men det händer att paket kommer på vift. Om det exempelvis ser ut som om ditt paket fastnat på vägen så kan något vara på tok och då hjälper vi dig såklart att spåra paketet. Välkommen då att kontakta vår kundtjänst!

    Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta en kontakt med aktuellt fraktbolag för att få information om din leverans. Besök gärna företagets hemsida eller kontakta deras kundtjänst.

  • Vart är min faktura?

    När du har frågor om din betalning kontaktar du Svea Ekonomi. Besök gärna www.svea.com eller kontakta deras kundservice.

  • Kan jag göra en retur till er? 

    Du kan självklart göra en retur till oss på Närokällan om du så önskar. Du står då själv för fraktkostnaden, och så fort vi tagit emot din retur blir du återbetald för de produkter du önskar lämna tillbaka.

    Pengarna sätts tillbaka på samma konto eller kort som använts vid betalning inom 5 bankdagar och vid fakturaköp justeras fakturan automatiskt hos Svea Ekonomi.

    Varan du returnerar ska vara oanvänd, oskadad och i väsentligt oförändrat skick. Du har 14 dagars ångerrätt på alla produkter du handlat. 

  • Hur gör jag en retur? 

    Om du är osäker på om produkten du vill lämna tillbaka är godkänd för retur, kontakta vår kundtjänst.

    Annars, följ stegen här nedanför:

    • Lägg produkten du önskar returnera i ett paket, t.ex. i samma paket som du fick produkterna i, alternativt ett vadderat kuvert.
    • Lägg i en lapp med namn + ditt ordernummer i paketet.
    • Lämna in det hos ditt närmaste postombud - eller lägg det direkt i en postbox med frimärken på. Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager. Vi ber dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vid retur är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.
    • Spara gärna någon form av kvitto/underlag från inlämningen om paketet av någon anledning skulle komma bort under frakten.

      Returen skall skickas till:

    Bättre Hälsa AB

    Sandsborgsvägen 50-52

    122 33 Enskede

    Välkommen att kontakta vår kundservice vid frågor och funderingar!

  • Hur gör jag en reklamation?

    Maila till reklamation@narokallan.se eller kontakta vår kundtjänst på telefon 08 – 664 50 33 för att göra din reklamation.

    Reklamationsrätten för skador gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.

    Vid en godkänd reklamation åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaka den felaktiga produkten och skickar ut en returfraktsedel till dig eller så ordnar vi med en återbetalning.

    Närokällan har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.
    Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts.
    En notifiering till Närokällan måste ske inom skälig från att felet upptäcks eller borde ha upptäckts. 

    Reklamation som lämnas inom 2 månader från att felet upptäcks anses alltid vara inom skälig tid.

  • Vad har ni för fraktkostnad?

    Vi har fri frakt över 200 SEK inom Sverige. Detta innebär att vi alltid erbjuder minst ett fraktfritt alternativ om du handlat över 200 SEK.

    Vi har ingen fast fraktkostnad utan det beror på vilket leveranssätt och leverantör du väljer i kassan. Alla olika fraktpriser står tydligt listade vid leveranssättet.

  • Min rabattkod fungerar inte. Hur gör jag?

    Varje rabattkod har unika villkor, exempelvis hur länge den gäller, kopplad till produkter från ett visst varumärke eller om du behöver beställa för ett visst belopp för att få rabatt. Gemensamt för alla rabattkoder på narokallan.se är att de inte gäller på redan nedsatta produkter.

  • Hur använder man en rabattkod hos Närokällan?

    Du anger din rabattkod i kassan.

    Såhär gör du:

    - Gå till kassan.

    - Kontrollera din varukorg.

    - Klicka på texten “Lägg till rabattkod” som du hittar i varukorgen.

    - Skriv in rabattkoden och klicka på “Lägg till”.

     - Rabatten aktiveras och du ser ditt nya pris i kassan!

    Om du inte får rabattkoden att fungera, kontakta oss på 08 – 664 50 33 eller info@narokallan.se innan du lägger din order. Rabatter kan inte ges i efterhand.

  • Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

    Kort – Betala direkt utan extra kostnad

    Du fyller i dina kortuppgifter och pengarna kommer dras direkt från ditt bankkonto.

    Faktura – betala inom 14 dagar

    För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i kassan. Förutsättningen för att en fysisk person ska få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Sedvanlig kreditprövning sker efter att du angivit ditt personnummer eller företagets organisationsnummer i kassan.

    Genom att handla mot faktura accepterar du att Svea kan komma att inhämta en kreditupplysning. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas till dig. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning.

    Om kredit inte beviljas kommer SVEA Ekonomi att erbjuda betalningsmetoderna för att betala direkt.

    Konto – Välj vad du vill betala varje månad

    När du betalar med konto får du en avi varje månad tills det att hela beloppet är betalt. På månadsavin kan du se det lägsta beloppet du behöver betala, men du kan självklart alltid välja att betala ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare.

    Bankbetalning via Trustly

    Betala direkt från ditt bankkonto. Välj vilken bank du har och slutför betalningen i senare steg. Trustly är gratis och kräver ingen registrering.

    Swish – Snabb betalning med mobilen.

    Du behöver Swish-appen och Mobilt BankID för att använda det här betalsättet. Du skickar din betalning via appen och din order betalas direkt.
    Ditt köp registreras när du trycker på slutför köp.

    För mer information eller frågor om SVEAs villkor se länk: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

    Det går även bra att besöka www.svea.com eller kontakta deras kundservice.

  • Vad har ni för leveranstid?

    Vi vet att kosttillskott är viktiga för människor, och därför är det vår prioritet att få iväg kundernas ordrar så snart som möjligt.

    Vi hanterar därför normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning. Du får en leveransbekräftelse när paketet packas och det lämnar oftast vårt lager samma dag.

    När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till transportören som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.

  • Kan jag följa min leverans?

    När din order är packad och utlevererad av oss skickas en leveransbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställning.

    I din leveransbekräftelse får du en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans.

Våra produkter fungerar på riktigt

Närokällan undviker stearater, cellulosa och andra fyllnadsmedel så långt det är möjligt. 

Detta för att undvika försämrat upptag av näringsämnena och för att kunna erbjuda så rena produkter som möjligt till våra kunder. 

Kvinna sitter och dricker en smoothie med en flaska Närokällan Mega Multi flytande multivitamin bredvid sigKvinna sitter och dricker en smoothie med en flaska Närokällan Mega Multi flytande multivitamin bredvid sig

Välformulerade tillskott

En liten flaska med svartkumminolja bredvid en svartkumminblomma och en sked svartkumminfrönEn liten flaska med svartkumminolja bredvid en svartkumminblomma och en sked svartkumminfrön

Rena råvaror